tisdag 2 december 2008

Jag är en glad själ

Svenskt underbart väder. Förra söndagen sken solen! Mmhm L O V E L Y. Dessutom hade vi ju första snön här veckan som gick, första snön och första snöblasket. Har även märkt hur jag börjar få tillbaka en härligt frrresh sverige look; det en gång så ljusa solblekta håret är nu long gone och har nu börjat gulna. En något råttfärgad utväxt börjar ta sin plats och den mesvita färgen i ansiktet ligger nu som ett smäck!

Tanken på att det är bara 5 månader kvar tills Sverige man återfår livsglädjen igen gör mig alldeles exhalterad. Bara vetskapen om alla som sticker iväg te varmare delarna i världne efter jul får mig och rysa. Va, vem vill lämna detta?! Nej jag ser fram emot att sitta hemma o tänka på hur de svettas i en outhärdligt varm skön sol som värmer hela själen utifrån och ändå in i benstommen. Nej tack. Jag stannar hellre här.. Snart kommer det vara sommar igen och sen höst - vinter - vår och Sommar igen! Innan alla vet ordet av kommer det ha gått 10 år och då kan dom sitta där o berätta om sina äventyr medans en annan levt ett gott och tryggt liv hemma hos sina föräldrar. Vem behöver miljöombyte när man har jkpg runt hörnet, med världens öppnaste och mest omväxlande människor, alla möjligheter att hitta en lämplig trevlig man och lyckas med en karriär som hemmafru. Äventyr och utmaningar va.. vem behöver ha de..

1 kommentar:

Anonym sa...

pepp pepp pepp epp pp p pppppppp!!!!
/ti