tisdag 28 augusti 2007

Sista versen





Nu kan jag höra min kropp sjunga på sista versen, det är inte mycket ork kvar kvar men det kvarstår endast 1½ jobb vecka kvar, om jag får som jag vill. Och om två veckor har jag mamma o pappa äntligen här. Sen återvänder vi hem på fredagen. Hem till Sverige, hem till Munkaskog, hem till mitt liv. Ska faktiskt bli skönt att få det tillbaka nu när jag vet vad det är jag egentligen har.

Igår var jag i säng tidigare än jag varit på hela sommaren, kvart över 9 var jag i säng, och sov djupt efter bara några minuter. Jag hade nämligen just sett det nya schemat där jag inte e ledig förens på lördag, o eftersom ja senast var ledig förra måndagen så kände jag attdet var nog läge sova medans man kunde. Så idag har jag vart pigg! Det är bara kroppen som inte e helt haj, jag har gått runt med en halvt sovande fot i tre dagar nu som vägrar att vakna.

Men jag klagar inte, mycke av anledningen att jag börjar säcka ihop är just för att jag vet att jag strax ska hem. Men jag kommer alltid bära med mig denna sommaren, veta att islänningar är ett hårt arbetande folk som verkligen gör sig förtjänt av sin lediga dag.


Men som sagt, snart återvänder jag till mitt liv där hemma, efter en av mina bästa sommrar trots allt. Så 15 sep - Munkaskog - då vill jag ha dig där.






Inga kommentarer: