måndag 11 juni 2007

Island

Nu är jag på plats i Vellir på Island. Efter mycket magont och propeller plan från Oslo och sen ett riktigt SAS plan vidare till Rejkjavik. Jag har käkat middag och fått packat upp mina grejer på två små hyllor på "mitt" rum. Eftersom jag tydligen är sist hit så fick jag ovansängen som är fylld av katthår efetrsom katterna legat där. Men jag fick nya lakan o nytt täcke o kudde så det blev rent när jag väl dammsugit av allt.
Riktigt skitigt o slitet ställe är det. Och om jag ska vara helt ärlig, så har jag just nu bara magont o undrar hur tusan jag ska klara av tre månader på det här stället. Jag fattar inte vad jag gett mig in på. Och så avstängd från allt där hemma. Men jag pratade med en 20 årig tjeje o hon sa att hon kännt likadant de första dagarna men sen har allt rullat på o hon har inte hunnit tänka på alla där hemma.. Jag får väl se om de smittar. Känns inte så just nu, e bara fylld av ångest. Och sen funkar inte min telefon, nätet funkar inte alls här så ingen kan nå mig o ja kan inte nå nån.. ush.
Jag måste nog upp o sova nu om jag ska orka imon.. min första lediga dag är iaf på lördag.
Saknar er där hemma nu..

6 kommentarer:

jacob o tina sa...

hej söta goa underbara tanya

så tråkigt att allt känns skit, vi skulle gärna komma och rädda dig!

här hemma är allt sämre, tråkigt och äckligt plus att vi har skitdåliga sängar ...så det är nog bättre på island.

du fixar det
du är så duktig som tagit dig dit.
kom hem om det inte blir bättre!

vi saknar dig här
och tänkerurur massurur på digrurur


ge dig själv en kram från oss

Hannamatilda sa...

heej gumman!
hehe intressant det där me sängen...tur att den blev lite ren iallafall! :P

tråkigt det där med mobilen, har nämligen smsat dig, men nu fick jag ju svar på varför jag inte fått nån leveransrapport eller att du svarat!
Vill prata me dig så om det har löst sig med Skype för dig så får du gärna gå in nån kväll! kanske är bättre om vi bestämmer nån dag vi ska snacka!? (men jag lär nog va inne varje kväll o kolla om du är inne!)

Du är Bäst! Du kommer fixa detta! :P
det där som den där tjejen sa, tror jag stämmer rätt bra! :)

men jag saknar dig såå mycket bara så du vet!
älskar dig!
pussar o kramar

Anonym sa...

Hejsan!

Usch inte kul med katthår, tur att du är så duktig på att städa! :)
tråkigt för dig att inte mobilen fungerar men internet verkar ju funka i allafall!

Hälsa alla hästar ;)
Du är så himla go tanya!
Tycker om dig så mycket
Tusen kramar om

Romeo sa...

Hejsan Tanya!

Det verkar som ditt första intryck inte riktigt är vad du har förväntat dig men lugna dig, första intrycket är alltid felaktigt. Mitt första intryck av dig var att du va den snällaste och mest harmlösa lilla flickan jag sett, helt fel! När jag lärt känna dig bättre än min egen syster så är du fortfarande den enda flickan som givit mig örfilar...=)

Är det lika hemskt om en månad så döda katten som lämnade katthår i din säng så skickar de hem dig.

Jag tvivlar dock starkt på att du kommer vantrivas, du kommer ha en toppentid på Island och det ska bli en fröjd att följa din blogg!

Ha det superfint Tanya!!
Pussar på kinden!!

//Romeo

Unknown sa...

Hallooo tanya! :D

asså första intrycket e typ aldrig bra! skulle gissa på att du har det skit kul, nu!

Tråkigt me mobilen å sånt.. du skulle skaffat 333333333! Det skulle ha löst alla problemos ahaha! ne men det löser sig ska du se tanya! hittat någon het islänning än eller haha? :D

saknar dej redan! :P
men sköt om dej o lev livet på island!
Kraamarr o sånt ;)

maalin sa...

tjaa snygging! :)

jag hoppas verkligen att allting kommer att lösa sig, jag vet hur det känns att bara lämna vardagen och komma helt själv utan trygghet.

men du är en sådan grym och stark tjej så jag hoppas att det löser sig! eller jag vet att det löser sig! :)

hoppas verkligen att denna sommaren kommer gå fort, för jag saknar dej!

men du, försök att lämna alla här hemma ett tag, självklart blir det kanske jobbigt. men man brukar då lättare komma in i livet där.

miss you honey :)

du vet om att du är BÄST va? :)

massa kraaaaaaaaaaaamar