lördag 30 juni 2007

Lördag








Michael, skåning, skriver med samma handstil som min Michael!



Visemannen & Lotta - Jag, Nina, Anna & Julia fikar


Tjaa!
Jag tänkte meddela att mitt nya isländska nummer eftersom mitt svenska nummer la av samma sekund ja anlände till Island. Numret är +354 857 23 64. För den som inte visste! Blir lika glad varenda gång ja hör att det plingar till i den. Men vill ni ringa får ni ringa te huset där vi bor, annars kostar det alldeles för mycket! Nummret te huset e iaf +354 480 4804 o bästa tiden e att ringa, svenska tid, runt 22 & 24.

Idag har jag bara gåt runt o degat, sov till 10! Fantastiskt! Sen liftade jag, för första gången i mitt liv! Jag kunde inte låta bli att tänkta på allt mamma sagt o varnat mig o liftning. Men här på Island säger man att det är inte lika farligt. Så jag kan ju lugna dig nu i efterhand, mamma, för nu vet du ju att det gått bra J det var en snäll farbror som stannade för mig o lät mig åka med i hans bil med hans lilla tjocka blinda vallhund. Han kunde dock ingen engelska, men lyssnar man noga så fattar man iaf lite av isländskan.

Nu har det kommit lite mer folk så jag hoppas på att vi inte ska behöva vara så mycket nere på restaurangen om kvällarna som det vart det senaste. Här om kvällen när jag o Julia serverade så var vi i säng vid halv två o då får vi reda på att vi måste upp extra tidigt nästa morgon för att göra i ordning 70 hästar till kl 9. Då hänger ens humör på en skör tråd. O jag låg i min säng den natten o vred mig i en timma innan jag kunde somna för jag dels var så uppe i varv o för att ja fortfarande har sån värk i min höger skinka! Men dagen efter var en toppen dag, konstigt nog J

Sen skulle jag vart på massage idag, men hon var stängd på lördagar såklart! Så jag hoppas på att få en ledig dag i veckan nästa gång..

Nu har tre veckor farit förbi i alla fall. O det har bara regnat 3 dagar på sin höjd, o jag som ställt in mig på en regnig sommar! Men jag klagar inte J Man säger ju att är det regnigt i Skandinavien är det soligt o fint väder på Island.

Sen går jag mycket under smeknamnen little-one eller lillan. Fast idag när vi satt o åt så sa en av de nya, Hirt, en hovlagare från belgien. Att han tyckte att jag var en mycket clever girl. Mmmmm det sa han minsann! O det höll tydligen Daniel o Nina också med om. Ung o klok, jajjemän! J

Bis dann// Litla Tanya





2 kommentarer:

Evaa sa...

Fy vad mysigt du ser ut att ha det! *en aning avundsjuk*
Här regnar det hela tiden nästan. har haft översvämningar överallt :(
Riktigt tråkigt

Så passa på och njut innan du kommer hem till regninga sverige.

Kram

bror jacob sa...

ja ha... tre dagar regn... undebat. ja e på roskilde o just nu regnar de... fassan dømde ut mej o roskilde kvællen innan ja drog dit... men ja har de riktigt gott hær. de e sjukt lerigt, men vem gillar ente de?? va gott att du har de bra syrran!!! tænker mycke på dej!!! + att ja e jætte imponerad av att du fixar de så gott!! vi hørs sen en dag næsta vecka!! ha de fint syrran. love bror