tisdag 23 september 2008

Inte länge sen sist men hello again!!

Allt har rullat på sen dag ett. Detta går fin fint har jag tänkt och kommit hem till lägenhetn helt slut efetr alla nya intryck o rammlat i säng vid tider som kl 20.00!! Ingen hemlängtan här inte! Hm.. eller? Jo, igår kväll.. jag kommer hem, sätter mig på sängen, o då kommer de, den där klumpen i magen som sakta växer sig större och större. O ju mer man försöker hejda den o tänka på annat ju fortare växer den sig större o gör desto ondare! Det är då man ska ta till ett manligt tänkande, eller d.v.s. ikke tänkande. Sysselsätta sig så man tänker på annat. Problemet me de är att det fungerade utmärkt på Island. Fick jag plötsligt ett väldigt känslosvall så dök ja in i jobbet o mocka skit o hade energi för en hel vecka. Här finns ingen skit o mocka, inga hästar att lägga all sin tankeverksamhet åt. Bara böcker.. o böcker kan tyvärr bara ta 80% av min koncentration på en gång.
Iaf.. jag hade en jobbig stund.. tar en dush, klär på mig. Det knackar på dörren o min rumskompis står där med en bok till mig. En halv timma senare sitter vi alla tre på min säng o berättar om alla våra nära o kära vi har där hemma som vi tänker på o saknar. Jag finner mig själv berättandes om min galnaste sommar i stora drag. Något jag bestämt att hålla för mig själv o allmänt hålla mig väldigt privat.. men.. Tanya är inte självdiciplinens bäste vän. Det kändes så skönt o kunna sitta o dela detta med dessa två som ja faktiskt kommer bo med under, som det ser ut nu, hela min tid här nere, vi är som en liten familj, på tre tjejer.

Så, jag saknar er där hemma. Det enda som fattas här är ni. Allt är så fantastiskt här! Visst det är stor press på oss på allt vi ska lära oss o allt vi ska prestera.. men jag har fram till sista oktober o bara lära mig allt o sen åker ja på min första tur den 1 november, som tolk.

Men ja säger ändå såhär, släkt o familj, nära vänner, ni som har pengar, detta är ett ställe man borde besöka. O efter jul har ni dessutom en fantastisk guide som vid det laget kommer vara en väl erfaren Sydafrika guide! gå in på www.solresor.se o läs på Globallife - Sydafrika

Det har inte ens gått en vecka o det är fortfarande overkligt att ja e här, känns osm ja fortfarande står med en fot kvar i Sverige.. men kanske den kommer hitta hit med så småningom..

Har glömt berätta att vi bor 200m från havet, där det finns en strandpromenad. Lite som den vid Miamibeach!! Till sommaren är det där jag kommer komma fram rullandes i korta shorts på inlines me dunkande musik i öronen!

Nåväl.. ska plugga nu. Imorgon är det public holiday o vi ska nog hitta på något bra!
Love you all!!

1 kommentar:

Anonym sa...

love tou toooooo!!! åååh blir helt avis på allt jag ser occh läser. fina underbara tanya åh vad jag vill hälsa på dig! tänker massa på dig varje dag. nu ska vi på im from barcelona på spy bar, fierce, stokcholmslivet är fint det också, bara väldigt tomt utan dig, fast kallt kallt kallt.
skriver mer imån, då är jag ledig. puss sweat t