onsdag 7 april 2010

Karma

Med gårkvällens overkliga scenario fortfarande ekande i huvudet valde jag en dag på bortaplan, en dag på stan med bra människor och få omge sig med glada kläder och färger. Men karma hade andra planer, för mitt i min yra står plötsligt en gammal flamma för två år sedan framför mig, en kille som nog kunde vara den mest otippade att träffa på i just denna stad. Grabben som under hösten trevade smått efter en andra chans, nu stod han här, hand i hand med en tös. Detta dagen efter att jag fått nobben av en annan. Jag står där med en fåraktig min och låtsas vara positivt överraskad. Ensam blev jag sedan lämnad kvar, blickande ner över min vackert blåa, nyinköpta t-shirt med, den nu nog så ironiskt, tryckta texten: " Everyday is a happy day", stort, tvärs över bröstet. Det är en grym värld och den skrattar åt mig.

1 kommentar:

Francine sa...

Nej då, världen är ditt ostron ocg du är en powerkvinna som man nu säger?:D