söndag 22 november 2009

Primäråk!


Bilder från Isvaksräddningen, Issjödalsturen och innifrån kåtan i Njarka sameby.

Då var säsongens första prmiäråk äntligen avklarade! Igår skådade jag soluppgången ifrån backen, strax före jag susade nerför backen där jag längre ner la mig platt på den isfrusna pisträfflade konstsnön. 20m nedanför låg jag sedan och stirrade tomt mot himmlen och undrade; varför. Dock släcktes inte åkglädjen och jag fick även skåda solnedgången ifrån bilen påvägen hem sex timmar senare den dagen, matt men nöjd efter att tillbringat hela dagen i en och samma backe och gjort de med stort nöje. Nu väntas med förtjusning säsongs första blåa märke på det 20cm breda parti mellan ryggslut och rumpa som igår fick smaka ispist.
Ajjemään.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du tar ju sjukt fina bilder!

// Bruce Wayne